Telefonické informační centrum o trhu práce by mohlo být do roka

PRAHA, Telefonické středisko, kde by volající dostali na jediném čísle informace o aktuální situaci na trhu práce v Česku, by mohlo začít fungovat do jednoho roku. Na takzvané call centrum by se mohli obracet nejen nezaměstnaní, ale i firmy, investoři či...

Telefonické středisko, kde by volající dostali na jediném čísle informace o aktuální situaci na trhu práce v Česku, by mohlo začít fungovat do jednoho roku. Na takzvané call centrum by se mohli obracet nejen nezaměstnaní, ale i firmy, investoři či zájemci o práci v cizině. ČTK to řekla mluvčí ministerstva práce Kateřina Beránková. Ministerstvo však zatím nemá jasno, kde by středisko mělo být.

“V současné době řešíme jednak umístění call centra, dále pak způsob financování a nejvhodnější postupné rozšiřování okruhu informací předávaných touto sítí,” uvedla mluvčí. I v době internetu volí ministerstvo spíše telefonický kontakt se zájemci. Podle Beránkové je důvodem skutečnost, že zatímco velký počet nezaměstnaných v Česku má k dispozici mobilní telefon či pevnou linku, k počítačové síti se všichni pravidelně nedostanou. Přesný rozsah informací, které by mělo call centrum poskytovat, není zatím stanoven. Na jeho určení se podílejí i pracovníci úřadů práce. Podle Beránkové by operátoři mohli kromě informací o trhu práce dávat například lidem, kterým hrozí odsunutí na okraj společnosti, i kontakty na psychology, další odborníky či ubytovny. Zaměstnavatelé by se zas dozvěděli, jak vypadá aktuální situace v jednotlivých oborech v dané oblasti.

O telefonické středisko by stály regiony s velkým počtem lidí bez práce. Zvláštní zájem mělo například již dříve město Jeseník. Ministerstvo ale před časem rozhodlo, že by centrum mělo být v Praze. Svůj postoj však změnilo. “Pro svou relativní technickou nenáročnost může být centrum umístěno i v některé z oblastí s vysokou nezaměstnaností. Jeho vyškolenou obsluhu – operátory – by mohli tvořit absolventi středních škol,” upřesnila Beránková. Práci by ve středisku mohli najít i zdravotně postižení. Přípravou call centra se již delší čas zabývá ministerská Správa služeb zaměstnanosti, která má projít výraznější modernizací. Nové středisko by se mělo stát její součástí. Na jeho financování by ministerstvo rádo získalo i peníze z EU.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Bitnami