Hledat práci i zaměstnance pomůže call centrum

PRAHA, Nezaměstnaní z celé České republiky se mohou poradit při zprostředkování práce či získat podrobnosti o trhu práce v EU...

Lidem bez práce a podnikatelům začalo v pátek 16. června sloužit call centrum, jehož provoz spustilo v Praze ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV). Nezaměstnaní z celé České republiky se mohou poradit při zprostředkování práce či získat podrobnosti o trhu práce v EU. Centrum slouží také středním a drobným podnikatelům, kteří hledají kvalifikované pracovníky. Novinářům to při otevření centra řekl prezident Hospodářské komory ČR Jaromír Drábek.

Call centrum je prvním společným projektem hospodářské komory a MPSV. “Je to věc, která pomůže zaměstnavatelům, zaměstnancům i nezaměstnaným,” řekl ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. Republikový průměr nezaměstnanosti v květnu činil 7,9 procenta, bez práce bylo v celé republice zhruba 432.000 lidí. Drábek ČTK řekl, že centrum má doplnit služby, které poskytují úřady práce. “Chceme zavést klientský přístup oproti administrativnímu, jenž funguje na úřadech. Postupně bychom chtěli nabízet i vzdělávací programy a přímo i zprostředkovávat zaměstnání,” uvedl prezident komory.

Podnikatelům může centrum nabídnout kvalifikovaného pracovníka. “Drobné podniky nemají speciální personální oddělení, které jim nyní můžeme nahradit,” uvedl Drábek. Podle ohlasů členů komory je podle Drábka zřejmé, že i v regionech s velmi vysokou nezaměstnaností je velmi obtížné sehnat kvalifikovaného pracovníka. Například v Ústeckém kraji, kde je nejvyšší nezaměstnanost v zemi, si některé firmy stěžují na nedostatek schopných lidí. V regionu je bez práce zhruba 62.500 osob.

Provoz call centra zajišťuje 14 lidí, kteří pracují ve dvou směnách. Zájemci mohou volat denně od pondělí do pátku od 08:00 do 20:00 hodin na číslo 844 844 803. Za hovor z pevné sítě volající zaplatí 1,53 korun za minutu včetně DPH. Cena hovoru z mobilní sítě činí 4,50 korun za minutu. Lidé mohou své dotazy posílat na e-mail callcentrum@mpsv.cz. “Na call centrum budou navazovat pracoviště v jednotlivých regionech tak, aby byl možný přímý kontakt,” doplnil Drábek. MPSV počítá s tím, že v budoucnu budou k dispozici také informace o volných pracovních místech či právní poradenství v rámci nového zákoníku práce. Roční náklady na provoz centra jsou 5,8 milionu korun a budou plně hrazeny z prostředků Evropského sociálního fondu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Bitnami