Z neziskových organizací se na internetu údajně nejlépe prezentují skauti. Stránky Junáka – Svazu skautů a skautek ČR (www.skaut.cz) se staly vítězem soutěže “Být vidět”, kterou pořádalo sdružení Agnes. Odborná porota v ní hodnotila vedle webových stránek i výroční zprávy. O své činnosti za uplynulý rok podle porotců nejzajímavěji informovala Nadace Partnerství. ČTK to dnes sdělila Markéta Krausová z pořádajícího sdružení.
Do soutěže se letos přihlásilo 44 organizací. Na druhém místě se v prezentaci na internetu umístil informační portál www.neziskovky.cz, třetí místo obsadila stránka www.ceskesvycarsko.cz. “V současnosti trendy vývoje webů určují zejména organizace a instituce, které dobré weby potřebují,” uvedl jeden z porotců Vojtěch Kozlík. Často podle něj i více než komerční firmy.
Při hodnocení výročních zpráv porota brala v úvahu nejen grafické a ediční zpracování, ale i přehledné informace o financování. Kromě Nadace Partnerství ocenila i Centrum pro integraci cizinců a sdružení Máme otevřeno?, které se věnuje lidem s postižením. Poslední kategorií, kterou sdružení Agnes vyhlásilo, byla fotografická soutěž Náš příběh. Organizace v ní měly ztvárnit svou činnost s použitím minima slov a položit důraz na vizuální sdělení. Na porotu nejhlouběji zapůsobil příběh bezdomovce, který zobrazili fotografové z Oblastní charity Hradec Králové.
Soutěž by podle pořadatelů měla být především zrcadlem a zdrojem inspirace pro hledání nových nápadů a cest, jak šířit všeobecné povědomí o neziskových organizacích, lidech, kteří v nich pracují, o poslání a hodnotách, které jsou základem nejen sdružení, ale občanské společnosti jako takové. Kompletní výsledky soutěže jsou na internetových stránkách pořádajícího sdružení www.agnes.cz.