ONIF je aplikace pro online komunikaci na dálku přes internet. Díky svým vlastnostem a funkcím je výborným nástrojem pro práci z domova. Přes aplikaci ONIF může být zaměstnavatel se svým zaměstnancem spojen po celou pracovní dobu a zaměstnanec přitom nemusí opustit místo svého bydliště.
ONIF rozšiřuje portfolio prací možných realizovat přímo z domova. Jde např. o tyto pozice:
• obchodník (internetový obchod, zahraniční obchod, aj.) • grafik • programátor • produkt manažer • účetní (např. pro firmu poskytující účetní a daňové poradenství) • překladatel • poradce (právní, účetní …) • učitel (pro poskytování konzultací a komunikaci s vedením školy, pro samotnou výuku vhodné OLE) • web administrátor • ocall centra nebo zákaznického centra • a mnoho dalších profesí, kde je možné kombinovat i docházení do firmy např. jednou nebo dvakrát týdně s prací z domu
ONIF tedy otevírá nové pracovní možnosti především pro:
– osoby se zdravotním postižením
– osoby pečující o závislou osobu
– osoby místně vzdálené od svého pracoviště
ONIF v praxi:
ONIF používá jako komunikační nástroj se svými partnery (obchodními zástupci) a zákazníky mnoho různých firem v Praze i v dalších městech, pro účely práce z domova ho pro své zaměstnance používá mj. přímo poskytovatel aplikace, o. s. CELN. ONIF je zahrnut do několika projektových záměrů ucházejících se o finance ze strukturální fondů EU, které jsou zaměřeny mj. na podporu zaměstnávání osob formou práce částečně nebo zcela z domova.
Jak ONIF funguje:
Zaměstnanec se v danou hodinu připojí k počítači ve své „domácí kanceláři“ a přihlásí se do aplikace ONIF. Od této chvíle je okamžitě k dispozici pro komunikaci uvnitř firmy i pro vnější komunikaci (se zákazníky, dodavateli atp.). Pokud zaměstnavatel zaměstnanci poskytne i telefonní spojení (případně i vzdálený přístup do firemního IS), zaměstnanec může fungovat stejně, jako by byl fyzicky přítomen přímo na pracovišti. ONIF zaměstnanci umožňuje okamžité spojení s kýmkoli v rámci vnitropodnikové sítě a také sdílení dokumentů – tím pádem okamžitou konzultaci nad čímkoli, co nasdílí na obrazovce. Dokumentem může být návrh rozpočtu, smlouva, účetní doklad, grafický návrh, text letáku aj. Zaměstnanec se může účastnit i porad, díky mikrofonu a promítacímu plátnu s data projektorem umístěnému v místnosti, kde se porada koná, slyší vše, co se na poradě děje a může se aktivně do porady zapojit.
Provoz ONIF
Vzhledem k tomu, že se jedná o komunikaci přes internet, nejsou s jejím provozem spojené téměř žádné dodatečné náklady. Provozovatel nabízí aplikaci do 1000 minut měsíčně zcela zdarma, nad rámec těchto minut aplikaci pronajímá za velmi výhodných podmínek.
Funkce aplikace ONIF:
– vnitropodnikové video hovory – chat v rámci vnitropodnikové sítě i mimo video hovor – přijímání video hovorů zvenčí – chat v rámci video hovoru – sdílení dokumentů přímo na obrazovce a používání white board (nástrojů pro psaní a kreslení) – video konferenční hovory (v rámci vnitropodnikové sítě i za účasti osoby zvenčí) – poskytnutí odkazu pro stažení sdíleného dokumentu – tvoření fronty z volajících osob
Další výhody ONIF:
– profesionální řešení pro firmy a organizace – neumožňuje spam chat od lidí mimo podnikovou síť – velmi dobrá kvalita přenosu – není nutná instalace, ONIF funguje i na bázi webové aplikace
K provozu aplikace zaměstnanec potřebuje pouze:
– PC s internetem
– sluchátka nebo reproduktory s mikrofonem
– webu kameru
Více informací naleznete na http://www.onif.cz/. V případě jakýchkoli dotazů neváhejte kontaktovat přímo provozovatele aplikace, o. s. CELN.