Search
Close this search box.

První příručka o bezbariérovém cestování v ČR motivuje k prosazování přístupného cestovního ruchu

Unikátní příručku Přístupný cestovní ruch v kostce vydal realizační tým projektu ATHENA na cestách. Užitečné informace o problematice bezbariérového turismu a cestování s hendikepem zde naleznou nejen poskytovatelé služeb v cestovním ruchu, vzdělávací zařízení, ale i orgány státní a veřejné správy a neziskové organizace...
Unikátní příručku Přístupný cestovní ruch v kostce vydal realizační tým projektu ATHENA na cestách. Užitečné informace o problematice bezbariérového turismu a cestování s hendikepem zde naleznou nejen poskytovatelé služeb v cestovním ruchu, vzdělávací zařízení, ale i orgány státní a veřejné správy a neziskové organizace. Jedná se o první českou publikaci, která se komplexně věnuje tématu bezbariérového cestování a poskytuje nezbytné informace všem, kteří se přístupným cestovním ruchem zabývají.

Příručka obsahuje vysvětlení základních pojmů souvisejících s přístupným cestovním ruchem, dostupná data o velikosti trhu i spotřebitelském chování a uvádí důvody, proč rozvoj přístupného cestovního ruchu podporovat.

„Cílem této publikace je nejen šířit povědomí o přístupném (bezbariérovém) cestovním ruchu v trendu univerzálního designu, takzvaného DESIGN FOR ALL, ale hlavně motivovat k jeho prosazování do všech aktivit ovlivňujících rozvoj cestovního ruchu u nás,“ uvedla manažerka projektu ATHENA na cestách Ing. Jarmila Šagátová. Příručka se má stát užitečnou pomůckou nejenom pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu, ale také pro tvůrce politik, neziskové organizace, školy a vzdělávací instituce a pracovníky úřadů, které se zabývají územním rozvojem, sociální integrací, případně zaměstnaností osob se zdravotním postižením.

Příručka nabízí čtenářům dvě podoby – tištěnou a elektronickou prostřednictvím přiloženého CD, které obsahuje informace o specifických potřebách osob ve vztahu k poskytování služeb, o principech bezbariérového užívání staveb, o požadavcích na odpovídající informační servis a vzdělávání v oblasti přístupného cestování a komunikace. Elektronická forma také uvádí příklady úspěšných projektů, které mohou sloužit jako další zdroje zajímavých dat a zkušeností.

V tištěné verzi se pak čtenáři formou příběhů dozvědí, jaké překážky musí při cestování lidé s hendikepem řešit a jak by těmto potřebám měli poskytovatelé vyjít vstříc. „Na příbězích se snažíme ukázat, že zvyšování přístupnosti cestovního ruchu souvisí nejen se stavbami a dopravou, ale také s informacemi, komunikací a vzděláváním,“ podotkla Šagátová.

Příručka vznikla ve spolupráci s Evropskou sítí pro přístupné cestování (ENAT- European Network for Accessible Tourism), která je mezinárodní platformou pro výměnu zkušeností mezi evropskými organizacemi zabývajícími se bezbariérovým cestováním. „V České republice se podařilo zpracovat publikaci, která poskytuje rozsáhlý a přesto výstižný úvod do problematiky přístupného cestovního ruchu. Ukazuje důvody a způsoby jeho uplatnění, jeho potenciál v oblasti regionálního rozvoje a inovací v podnikání a samozřejmě i přímé přínosy pro turisty, pro něž je přístupnost nezbytná,“ poukázal na význam příručky ředitel sítě ENAT Ivor Ambrose.

Zájemci si mohou o příručku napsat na e-mailovou adresu kazuist@kazuist.cz. Publikace bude na uvedenou poštovní adresu zaslána zdarma.

Příručka v el. podobě ke stažení z portálu helpnet.cz ZDE

Převzato z helpnet.cz

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email